Większa energia,wydolność, seksualność – ARGI PLUS

Jelito, a nasz układ odpornościowy.
24 kwietnia 2017
Płaskostopie i/lub koślawość pięt u dzieci
27 kwietnia 2017

L-arginina: czy warto stosować suplementy z argininą?

Argi plusArgi

Jak pokazały badania, wraz z wiekiem zdolność syntezy argininy w organizmie człowieka zaczyna maleć. Niedobory argininy prowadzą zaś do zachwiania równowagi wewnętrznej organizmu. Właściwa suplementacja diety przywraca odpowiedni poziom tego aminokwasu, co jest istotne ze względu na jego niezwykłe życiowe funkcje.

Arginina od lat budzi duże zainteresowanie uczonych. Strukturę chemiczną argininy poznano w pierwszej połowie XX wieku. W latach trzydziestych Krebs i Henseleit odkryli fundamentalne znaczenie argininy w tzw. cyklu mocznikowym, ważnym dla usuwania toksycznego amoniaku z organizmu ludzkiego. Dalsze badania naukowe zarówno nad argininą, jak i możliwościami jej zastosowań w medycynie przyczyniły się do dokonywania kolejnych odkryć ujawniających związki między argininą a układem sercowo-naczyniowym.

Cząsteczka życia

Arginina jest niezbędnym substratem w syntezie tlenku azotu (NO), nazywanego w świecie nauki „cząsteczką życia”. Tlenek azotu powoduje zwiększenie światła naczyń krwionośnych poprzez rozluźnienie ich mięśni gładkich oraz zmniejszenie „lepkości” ścian naczyń. Wykazano również, że przewlekłe zaburzenia metabolizmu NO mogą prowadzić do zmian miażdżycowych, nadciśnienia tętniczego i innych schorzeń (Hampl i Herget, 2000).

„Uważa się powszechnie, że bez tlenu człowiek nie jest w stanie żyć. Jednak bez jego dopływu serce będzie biło przez 3–4 minuty. Ale bez zaopatrzenia w tlenek azotu serce może uderzyć zaledwie kilkanaście razy” – powiedział w jednym z wywiadów prof. Tadeusz Maliński z Oakland University USA, światowy autorytet w dziedzinie roli tlenku azotu.

Odkrywcy znaczenia tlenku aoztu dla serca i naczyń krwionośnych: Robert F. Furchgott, Luis J. Ignarro i Ferido Murad w 1998 roku otrzymali  Nagrodę Nobla w dziedzinie medycyny i fizjologii.

Gdy brakuje argininy, zamiast tlenku azotu powstaje anionorodnik ponadtlenkowy, łatwo reagujący z tlenkiem azotu i tworzący związek zaliczany do grupy wolnych rodników, który może spowodować znaczne uszkodzenia w obrębie naczyń krwionośnych. To jest bardzo niekorzystne – brak argininy ogranicza ilość tlenku azotu i dodatkowo go neutralizuje! Światło naczyń nie może się poszerzać, a działanie wolnych rodników prowadzi do uszkodzenia śródbłonka naczyń krwionośnych, sprzyja osadzaniu się cholesterolu na ich ściankach.

Suplementacja argininy przywraca zatem właściwy przebieg syntezy tlenku azotu, a co za tym idzie – wspomaga profilaktykę i terapię miażdżycy, nadciśnienia, choroby wieńcowej ale również arytmii. Arginina pomaga też sportowcom w przyspieszeniu regeneracji powysiłkowej. U osób z chorobą wieńcową zwieksza możliwości bezbolesnego wysiłku fizycznego.

Naturalne występowanie

Spore ilości argininy znajdują się np. w nasionach, zwłaszcza rozmaitych orzechach. Jednak jak powszechnie wiadomo, spożywanie większych ilości orzechów prowadzi zwykle do otyłości, gdyż są one wysokokaloryczne i ciężkostrawne. A z upływem lat zdolność pozyskiwania i produkcji argininy przez nasze organizmy maleje, należy więc uzupełniać jej niedobory właściwymi preparatami.

Dr George Eby (Instytutu Badań w Austin w Teksasie) uważa, że większość chorób przewlekłych jest wynikiem pewnych niedoborów żywieniowych, zwłaszcza cynku i magnezu. U starszych ludzi niedobory kwasów omega-3, tauryny i argininy są uważane za podstawową przyczynę wielu chorób.

Arginina jest ważna dla metabolizmu mięśni i utrzymaniu prawidłowego bilansu azotowego. Jest to również sprzymierzeniec w walce z rakiem, opóźniający wzrost guzów poprzez wzmocnienie układu odpornościowego. Arginina zwiększa wielkość i aktywność grasicy, producenta komórek T, które są armią układu odpornościowego.

Właściwości ARGI+ (L-arginina plus witaminy):

– stymuluje wytwarzanie tlenku azotu,
– poprawia wydolność mięśni na treningu,
– wspomaga budowę siły i masy mięśniowej,
– poprawia sprawność seksualną mężczyzn,
– wspomaga wątrobę i serce,
– poprawia funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego,
– wspomaga odchudzanie poprzez ułatwianie wzrostu masy mięśniowej i redukcję tkanki tłuszczowej,

Najwyższej jakości L-arginina w jednej dawce (5g)

ARGI+ (l-arginina plus) jako jedyny suplement na polskim rynku zawiera 5g L-argininy i kompleks witamin w jednej dawce. W porównaniu z innymi dostępnymi na rynku produktami, które zawierają od 0,5 do 2,5g l-argininy. Zawartość witamin w ARGI+ jest kluczowa. To właśnie arginina w połączeniu z nimi daje oczekiwane rezultaty.

argiplus

Jak działa L-arginina?

Aminokwas ten jest niezbędnym substratem w syntezie tlenku azotu (NO). Powoduje rozkurcz naczyń krwionośnych oraz zmniejszenie „lepkości” ich ścian. Sprawia, że przez naczynia krwionośne może przepływać zwiększona ilość krwi nasyconej tlenem, składnikami odżywczymi i hormonami anabolicznymi. Badania naukowe wykazały również, że przewlekłe zaburzenia metabolizmu tlenku azotu w organizmie mogą prowadzić do zmian miażdżycowych, nadciśnienia tętniczego i innych schorzeń serca i wątroby. Stosowanie ARGI+ wpływa na poprawę metabolizmu tlenku azotu. Stosowanie suplementu ARGI+ (L-arginina plus witaminy) powoduje także widoczną poprawę jakości życia seksualnego! Tlenek azotu poprawia jakość i czas trwania erekcji.

Jak suplementacja L-argininy wpływa na mięśnie?

L-arginina zawarta w ARGI+ sprawia, że do mięśni dociera więcej substancji budulcowych i energetycznych niezbędnych dla ich prawidłowej pracy, regeneracji i wzrostu. Suplementacja tym aminokwasem (L-arginina) sprawia, że trening staje się bardziej efektywny. Stosowanie L-argininy ułatwia budowanie suchej masy mięśniowej, poprawia wydolność i wytrzymałość treningową. L-arginina poprawia także odprowadzanie z mięśni niekorzystnych produktów przemiany materii takich jak kwas mlekowy i mocznik (brak zakwasów po treningu).

Jaka jest wskazana dawka? Czy można zażywać l-arginine razem z lekami przepisanymi od lekarza?

Dr Louis Ignarro (farmakolog amerykański, laureat Nagrody Nobla z medycyny 1998 roku) odpowiada:
Eksperci mówią, że powinniśmy zażywać przynajmniej 5 gramów l-argininy jako codzienny suplement. Wielu moich pacjentów pyta mnie, czy można przedawkować l-argininę? Otóż 5 gramów jest dawką podstawową. Wszelkie wyniki badań i artykuły medyczne, jakie czytałem na ten temat, nie wykazują żadnej możliwości jakiejkolwiek szkodliwości, czy możliwości przedawkowania tego aminokwasu. Nawet osobom starszym podawano dawki powyżej 30 gramów i nie wynikały z tego żadne komplikacje. W przypadku wszystkich, którzy chcą naturalnie wyregulować sobie ciśnienie, ważne jest, aby zażywać l-argininę o zupełnie innej, to znaczy przeciwnej porze dnia niż leki farmakologiczne na nadciśnienie, dopóki ten problem się nie unormuje. Jeżeli leki na nadciśnienie zażywasz rano, l-argininę zażyj wieczorem lub odwrotnie – jeśli leki wieczorem, to l-arginina rano.

Jak długo brać l-arginine?

Argininę można przyjmować generalnie bez ograniczeń czasowych. Jednak dla lepszego efektu, aby organizm się zbytnio do niej nie przyzwyczaił należy stosować co trzy miesiące przerwy w przyjmowaniu argininy, trwające około dwóch tygodni.

Problemy z erekcją

Działanie argininy jest podobne do Viagry (dokładnie mówiąc Viagra również zawiera pewne ilości argininy), która w swojej „cudownej” mocy wykorzystuje wpływ tlenku azotu na poszerzanie naczyń krwionośnych. Badacz właściwości argininy, Dr Wright głęboko wierzy, że podawanie argininy powoduje zbliżone efekty do tych, które obserwujemy w przypadku niebezpiecznej i drogiej Viagry, a to ze względu na podobny mechanizm działania: blokadę enzymu PDE5. Zdaniem naukowca, suplementacja argininą jest nie tylko bezpieczna, tania, ale i skuteczna jako forma zwalczania seksualnych problemów mężczyzn. Blokując enzym PDE5, zarówno arginina jak i Viagra zapobiegają niszczeniu tlenku azotu, którego głównym źródłem „zaopatrzenia” w organizmie jest również arginina. Zgodnie z tym, co twierdzą biochemicy, bez odpowiedniej ilości tlenku azotu nie może być mowy o poszerzeniu naczyń krwionośnych, a tym samym prawidłowej erekcji! Ich zdaniem, wszelkiego rodzaju używki oraz zachwianie równowagi hormonalnej wywołane stresem są bezpośrednią przyczyną szybszego zużycia zapasów argininy.

Dr J. Wright, dyrektor znanej kliniki Tahoma w USA, uważa, że dla osób, którym odbycie stosunku płciowego sprawia problem, aminokwas ten może okazać się przysłowiową deską ratunku. Jak go wtedy przyjmować? Dr J. Wright poleca: „5000 mg (5 g) dziennie przez okres 3-4 tygodni. W przypadku gdy potrzebujesz specjalnej pomocy, weź dodatkowo 5000 mg (5 g) na godzinę przed stosunkiem”.

Przyspieszenie regeneracji po wysiłku

Suplementacja argininy pełni istotną rolę nie tylko w procesie poprawy zdolności wysiłkowych, ale może stanowić też ważny element w procesie odnowy biologicznej organizmu. Aminokwas odgrywa istotną rolę w procesie odtruwania organizmu z amoniaku, co pozwala skutecznie chronić wątrobę, nerki i układ nerwowy przed rozwojem niebezpiecznych zmian chorobowych u osób obciążonych dużym wysiłkiem. Arginina pełni ważną role w procesie odbudowy białkowych składników tkanek, zmniejszając i łagodząc niekorzystne skutki katabolizmu powysiłkowego. Równocześnie aminokwas ten wspomaga syntezę glutaminy, co łagodzi skutki stresu wysiłkowego i wspomaga pracę systemu odpornościowego. Wzrost poziomu glutaminy, a także indukowany wpływem argininy potencjał antyoksydacyjny przyczynia się do eliminacji wolnych rodników tlenowych wytwarzanych podczas długotrwałego wysiłku fizycznego. Arginina zwiększa także poziom poliamin, przez co przyczynia się do szybszej regeneracji uszkodzonych tkanek, jak również sprawnego gojenia się drobnych i większych ran. Proregeneracyjne działanie argininy jest więc bezsporne.

Przeciwwskazania

– L-Arginina, zmniejsza lepkość płytek krwi, o czym należy pamiętać stosując leki przeciwzakrzepowe (acenocumarol). Ewentualną suplementację należy skonsultować z lekarzem.
– L-arginina nie powinna być podawana po ostrym zawale mięśnia sercowego.
– Niektóre źródła podają, że suplementacji argininą nie powinny stosować osoby ze skłonnością do opryszczki.
– L-argininy nie powinny stosować kobiety w ciąży, karmiące piersią, osoby cierpiące na schizofrenię.
– Argininy nie mogą bez konsultacji lekarskiej używać osoby ze stwierdzoną chorobą nowotworową. Dawki poniżej 6 gramów czystej argininy na dobę nie są brane pod uwagę jako potencjalny problem dla osób z rakiem, jednak ze względów ostrożnościowych użycie aminokwasu przy obecności jakiegokolwiek raka jest przeciwwskazane bez pozwolenia lekarskiego.
– Nie należy przyjmować argininy z lizyną, gdyż te dwa aminokwasy rywalizują ze sobą.

Suplement diety nie może być stosowany stale jako substytut zróżnicowanej diety.

Przykładowe opinie na temat stosowania argininy:

Prezentujemy opinie osób, które przyjmują argininę od kilku tygodni. Czekamy na Wasze opinie!

Dzięki argininie pozbyłam się syndromu chronicznego przemęczenia. Lepiej śpię i budzę się naprawdę wypoczęta. Biorę od trzech miesięcy 1 saszetkę na dobę, na noc. – Marta234567

Ja biorę arginine przez miesiąc – dwa a potem robię dwa tygodnie przerwy. jeżeli chodzi o ilość, to nie ma sensu brać mniej niż 5 gramów na dobę, bo wtedy to właściwie nie działa. u mnie oprawia krążenie, zbija troche ciśnienie i przedłuża wzwód. ogólnie lepsze samopoczucie. pzdr. – Darek B.

Biorę arginine 2 razy po 5 gramów na dobę. efekty ok, np. cholesterol niższy o ok. 15% po dwóch miesiącach. – edward

Najlepszy kit wciskają firmy, które proponują przyjmowanie 1 lub dwóch tabletek l-argininy 500 mg raz lub dwa na dobę! wychodzi 1 – 2 gramy. Przecież w przeciętnym posiłku jest dużo więcej argininy!! Oczywiste jest więc, że sens ma przyjmowanie znacznie większych ilości albo trzeba sobie w ogóle darować. Przy dawce 1-2 gramy możemy mieć najwyżej efekt placebo 🙂 – Mixel

Jeśli spodobał Ci się ten post, podziel się nim ze znajomymi.

Jeśli chcesz być na bieżąco zaznacz Powiadom mnie o nowych wpisach przez email.

Te produkty są dostępne w Studio BIO-REH ul. Garbarska 1, Oświęcim tel.502351382

Jeśli chcesz zakupić w/w produkty samodzielnie, wypełnij formularz zgłoszeniowy, pod adresem http://foreverliving.com/, w zakładce dołącz, wpisując nr ID sponsora 480000136852 Urszula Brania. Tylko w ten sposób możesz zakupić produkty ze zniżką 15% lub 35%.   Więcej informacji pod adresem rejestracja @bioreh.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *